Vad säger kunderna?
Vad säger kunderna?
Vad säger kunderna?
Utbildningsområden
Mer om FA-Kurs
Prenumerera på vårT
nyhetsbrev
Tack för din prenumeration!
Vänligen ange en giltig e-postadress
1-3 dagar* inkl. certifiering tillhandahållen från PeopleCert (certifiering är valfritt)
*Kurslängd varierar efter nedanstående förkunskaper:
3 dagar: För deltagare utan ITIL® bakgrund, med intresse för processdetaljer i ITIL®: inklusive pappersbaserad certifieringsexamen.
2 dagar: För deltagare med viss ITIL® bakgrund, med fokus endast på ITIL® 4 ramverket: inklusive pappersbaserad certifieringsexamen.
1 dag intensivkurs: För deltagare med gedigen ITIL® bakgrund: Certifieringsexamen görs efter överenskommelse**.
**Rekommenderat är att inte göra certifieringsexamen i samband med intensivkursen.
Om ITIL® 4 Foundation
Syftet och målet med denna kurs är att du ska få god förståelse för ITIL® 4 Service Management ramverket och kunna använda kunskapen och publikationerna som referenser för att leda Service Management arbetet samt för att få god grund inför eventuella framtida fortsättningsstudier i ämnet.
De kända ITIL® processerna är nu grupperade i praktiker:
14 st generiska management-praktiker
17 st praktiker fokuserade mot service management
3 tekniska praktiker
Del av kursinnehåll
Nyckelkoncepten inom ITIL® 4 Service Management
Vägvisningar om vad man skall fokusera på då man utvecklar, erbjuder och
kontinuerligt förbättrar IT tjänsterVägledning (Lär dig att fokusera på värdet, börja var du är, samarbeta, tänka på helheten, jobba agilt och praktiskt, optimera och automatisera)
De fyra dimensionerna inom Service Management (1. Organisation & personal, 2.
Information & teknologi, 3. Partners & underleverantörer samt 4. Värdeströmmar &
processer)ITIL® Service Value System & ITIL® Service Value Chain
Praktiker (processer, värdeströmmar)
Vilka roller de olika processerna har
Hur man arbetar i praktiken
Hur man utvecklar sina rutiner med hjälp av Service Value Chain aktiviteter
Värdeskapande
Tjänster & produkter
Service Value System
Service Value Chain
Avslutande diskussion och tid för frågeställning
Kursmaterialet är på engelska men kursen hålls på svenska. Certifieringen är på engelska.
Mervärde
Kurs kan hållas på kvällar och helger för att undvika produktionsbortfall.
Inför certifieringen så kommer ni få träna på tidigare riktiga tentamensfrågor.
Målgrupp
Kursen vänder sig bland annat till de som arbetar med drift, tjänsteutveckling och
förvaltning, operativa incident-, problem- och change managers, IT Service Management
konsulter, projektledare, tjänsteägare m.fl. Kursen vänder sig utöver ovan nämnda även
till alla andra som ser värdet i att besitta kunskap i ITIL® 4 Foundation.
Förkunskaper
Vi anpassar kursens upplägg och innehåll efter era deltagares behov och förkunskaper.
ITIL® is a registered trademark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS
Limited. All rights reserved.
Du finner oss också hos:
Fyll i uppgifterna nedan så tar vi kontakt med er!
Vi anpassar kursens upplägg och innehåll efter era deltagares behov och förkunskaper.
ITIL® is a registered trademark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS
Limited. All rights reserved.
ITIL®4 foundation
Intresseanmälan
Tack för din intresseanmälan!
Vänligen ange en giltig e-postadress
Denna kurs erbjuder vi även som öppen webbkurs med fasta datum