Business management
2 dagar
Vilka faktorer påverkar organisationen och vilka faktorer påverkar effektiviteten?
Hur får man alla att arbeta mot samma mål? Som ledare måste man ha förståelse för både affären och gruppen och ha förmågan att sätta tydliga, mätbara mål, utveckla effektiviteten i processer och skapa rätt förutsättningar för hög prestation men dessutom säkra att alla i organisationen bidrar till att nå verksamhetsmålen.
Därför behöver vi ta hänsyn till ledarskapets betydelse och människors skilda förhållningssätt till förändring.
Del av kursinnehåll
-
Vad är affärsmannaskap?
-
Affärsidémodellen
-
Vad som driver företagets utveckling? Dagens och morgondagens affärsmöjligheter.
-
Att styra och leda verksamhet och team, fördela ekonomiskt ansvar, optimera processer och delegera ansvar för att nå målen
Målgrupp
För dig som leder och påverkar andra och vill öka ditt affärsmannaskap och kommunikativa ledarskapskompetenser
Förkunskaper
Vi anpassar kursen efter era förkunskaper.